2012年8月13日 星期一

教野and學野 (1)

今日睇jor 菲菲姐的舊blog,是關於好多她以前職場的經歷和經驗。對sales and marketing 又興趣者大力推薦。

http://missionspecial.blogspot.hk

話說佢講開教野同學野這個問題,我又想上自己blog吹下水。

先講自己教野這個問題。我讀大學第2-3年的時候我曾經在外國當過數學補習老師(大概一個禮拜3-4天的part time 吧)。我教的主要是華人學生(香港大陸台灣CBC) 大概是grade 6 到grade 11啦。初時我系因為1. 生活無聊 2. 無錢 3. 有朋友系個都做 先會去補習。但很奇怪地(我自己都故唔到)我原來教細路系有點兒天分。我們的補習社是大概一個老師對5-6個細路,每個細路入來做/學數學2hrs。系一班裡面他們的年齡不同,程度不同,重要的是性格不同,所以對住佢地真系EQ小d都唔得...我數學不是特別好,但起碼我都叫做Econ Major + 數口精的人,所以都可以教都。剛剛開始教正常一點,慢慢返jor 1-2 禮拜就發現原來有d 老師系搞唔定d 細路(女仔比較善良?) ,而有d細路系可以不受控制。慢慢地。。。去處理這些壞學生就變成了我的主要工作。到果一刻我先發現,原來我是有當老師的天分=.= 第一,可能我中學比較壞(打架金毛結黨都同我有d關...)所以對住佢地就其實卓卓有餘...(唔好玩野喔 leng 仔)。第二,如果要的話我拍桌惡過 sai 佢地. 第三,因為我始終都系系香港受過小學同form 1 的數學教育,我的數底點都好過其他老師小小(math major 除外),所以當我用香港個套去教班細路的時候,佢地會叫苦連天但會學到野。最後,因為我細路壞過,所以我同佢地玩得嘛,我知幫細路想緊d mut. 其實我想起那時候真系幾開心,直到我最後要寫論文無時間我先非不得已要唔撈。我拖jor 有段時間因為班細路教jor 有排真系會有感情,而且你會見到他們的進步系一種¥買唔到的滿足感。竟然我辭工後好幾月都會有以前比個罵到9彩的細路叫我返去做,話而家d老師唔得云云。這種滿足感其實真的挺好的。

話說classroom management, 其實真的知易行難。很多人都知道要恩威並重,要與學生打成一片,又要教到你要教 gei 野,而且要明白他們是被父母逼過來的,不是自願。如何平衡學習,罵同糖果,重要明白他們想什麼,真的是一門學問。都幾好玩其實。

等我整返首精神d gei punk rock 先~



一陣再講我求學...

沒有留言:

張貼留言